Archive for the the lyrics… Category

Taylor Swift – Love Story

Posted in the lyrics... on August 23, 2011 by Andri

We were both young when I first saw you
I close my eyes
And the flashback starts
I’m standing there
On a balcony of summer air

See the lights,
See the party, the ball gowns
I see you make your way through the crowd
You say hello
Little did I know

That you were Romeo you were throwing pebbles
And my daddy said stay away from Juliet
And I was crying on the staircase
Begging you please don’t go, and I said:

Romeo take me somewhere we can be alone
I’ll be waiting all there’s left to do is run
You’ll be the prince and I’ll be the princess
It’s a love story baby just say yes

So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet cause we’re dead if they know
So close your eyes
Escape this town for a little while

Cause you were Romeo I was a scarlet letter
And my daddy said stay away from Juliet
But you were everything to me
lyricsalls.blogspot.com
I was begging you please don’t go and I said:

Romeo take me somewhere we can be alone
I’ll be waiting all there’s left to do is run
You’ll be the prince and I’ll be the princess
It’s a love story baby just say yes

Romeo save me, they try to tell me how to feel
This love is difficult, but it’s real,
Don’t be afraid
We’ll make it out of this mess
It’s a love story baby just say yes, oh,

I got tired of waiting
Wondering if you were ever coming around
My faith in you was fading
When I met you on the outskirts of town I said:

Romeo save me I’ve been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head, I don’t know what to think
He knealt to the ground and pulled out a ring

And said:

Marry me Juliet you’ll never have to be alone
I love you and that’s all I really know
I talked to your dad go pick out a white dress
It’s a love story baby just say yes

Oh, oh, oh

Oh, oh, oh, oh

Cause we were both young when I first saw you

Sweet Moment…

kalau inget lagu ini jadi inget 2 tahun yang lalu saat pertama kali lagu ini keluar… pas banget saat aq pertama kali ketemu sama seseorang yang akhirnya menjadi suamiku sekarang… bener-bener lagu yang sesuai dengan suasana hatiku saat itu..(^^,)v..

siapa sih yang ngga’ tahu kisah romeo – juliet yang romantis itu..he..he.. tiap hari yang ada di playlist winamp-ku hanya ada satu lagu ini aja… sampe’ temen  kantor ada yang bilang “haduh-haduh yang lagi jatuh cinta….lagunya pingin yang romantis-romantis mulu…tapi jangan siksa kuping temennya dunk…bosen nich seharian denger lagu itu aja…” ha..ha..ha..

kalau di ingat sekarang jadi suka ketawa sendiri, jadi inget tentang masa-masa PDKT  dulu, ha..ha..,emang kalau orang lagi jatuh cinta tuch berjuta rasany, bener-bener kisah cinta yang ngga’ akan terlupakan… always love you momo…

semoga Allah selalu menjaga rasa ini ada di hati kami untuk selamanya…amin…

Advertisements

Super Junior – Mr simple

Posted in the lyrics... with tags on August 11, 2011 by Andri

Because you naughty, naughty, Hey! Mr. Simple
Because you naughty, naughty, Suju kanda!

Sesangi ne mang daero an dwindago hwaman nemyeon andwae keu reol pilyo opji
keokcheong-do paljada jakeun ire nomu yeonyeonhaji marja mome chuji ana

Sojeoki chuwatdaga napatdaga keureon keoji mwo cheung! seolchikhi uratdaga teoreochyeotda keureon taedo itji

eocheomyeon kwaenchanha swiweo kaneun keotdo chua modeun geoshi ttae, ttae, ttae, ttae, ttae-ga itneun keonikka

Keuttaega namja-ramyeon chingul manna sul han chane teoreobeorigo (Alright!) Alright

Keuttaega namja-ramyeon chingul manna suda tteoreo nallyeobeorigo (Alright!) Alright, Alright

Bwara Mr. Simple, Simple Keuttae-neun Keuttae-neun Keuttae-ro meotchyeo
Bwara Miss Simple, SImple, Keuttae-neun Keuttae-ro yeppeo (SJ Call)
Bwara Mr. Simple, Simple Keuttae-neun Keuttae-neun Keuttae-ro meotchyeo
Bwara Miss Simple, SImple, Keuttae-neun Keuttae-ro yeppeo (SJ Call)

Kaja kaja eoseo kaja Makhyeosseul ttaen dorakaja kot kotchi apa chukketdamyeon oneul haruman norgo boja
Han keurae-do keochin sesang chukeora ttwimyeon naman jicheo kidaryeobwa akkidwi pak neowi nari kot ultenikka

Blow Your Mind kara Mr. Simple
Blow Your Mind ttae-ga watjanha Duryeowo malgo
Blow Your Mind Kaja Mr. Simple
Blow Your Mind ttae-ga watjanha Junbi dwaetjanha

Sok sseokneun iri an doo kaji anin seseang-e urin sara keukeon ae-do ara
mwo ireohke eoryeopna uri chal meokgo chal jago tto charamyeon kereohke hamyeon dwiji

Keuttae-ga hwa-ga na-myeon chingul mannna dwitdamhwaro peureobeorigo (Alright!) Alright
Keuttae-ga kwireupda-nyeon norae borreo sori jilleo nalryeobeorigo (Alright!) Alright, Alright

Bwara Mr. Simple, Simple Keuttae-neun Keuttae-neun Keuttae-ro meotchyeo
Bwara Miss Simple, SImple, Keuttae-neun Keuttae-ro yeppeo (SJ Call)
Bwara Mr. Simple, Simple Keuttae-neun Keuttae-neun Keuttae-ro meotchyeo
Bwara Miss Simple, SImple, Keuttae-neun Keuttae-ro yeppeo (SJ Call)

Dance jaryuran-ke mwo keuri byeol geo ittna Just Get It Get It
Sosohan iltaree jaemi deung deung deung keung keung keung
Sara-ittneun keuttael neukki-go shipna Just Grab It Grab It
kaseum ttwineun ne kkum-deuri aeki deung deung deung keung keung keung
(Because You Naughty, Naughty)

Ije keokjeong hajima ap-en choo-eun nari ulkeoya Shimgakan aekin da dwiro mirwodugo
Oneur-eun barke useobwa keuddae-wi hwanhan useum-e modu kibon choha-chyeo

Bwara Mr. Simple, Simple Keuttae-neun Keuttae-neun Keuttae-ro meotchyeo
Bwara Miss Simple, SImple, Keuttae-neun Keuttae-ro yeppeo (SJ Call)
Bwara Mr. Simple, Simple Keuttae-neun Keuttae-neun Keuttae-ro meotchyeo
Bwara Miss Simple, SImple, Keuttae-neun Keuttae-ro yeppeo (SJ Call)

Kaja kaja eoseo kaja Makhyeosseul ttaen dorakaja kot kotchi apa chukketdamyeon oneul haruman norgo boja
Han keurae-do keochin sesang chukeora ttwimyeon naman jicheo kidaryeobwa akkidwi pak neowi nari kot ultenikka

Blow Your Mind kara Mr. Simple
Blow Your Mind ttaega wattjanha Duryeowo malgo
Blow Your Mind kaja Mr. Simple
Blow Your Mind kara Mr. Simple

Super Junior – Mr simple  (English Translation)

because you naughty, naughty hey! mr. simple
because you naughty, naughty suju is going!

you can’t get mad that the world doesn’t go your way, you don’t have to
mind your own business. don’t be too attached to trivial things, it’s not good for your body

it’s just that my personality goes good then bad, so what! there must be times when my performance goes up then down too
it’s okay, it’s also good to rest then keep going, because everything has its time

if you’re a man, go meet your friends and sweep it off with a drink (alright!) alright
if you’re a woman, go meet your friends, have a chat and throw it away (alright!) alright, alright

look mr. simple, simple you are you are cool just like that
look miss simple, simple you are pretty just like that (s j call!)
look mr. simple, simple you are you are cool just like that
look miss simple, simple you are pretty just like that (s j call!)

let’s go, let’s go, let’s hurry and go, let’s go back when we are blocked. if it’s too troublesome you feel like dying, just for today let’s play first
anyway when this harsh world runs like hell, i’m the only one that is worn out. just wait, just save it, because your day will come soon

blow your mind go mr. simple
blow your mind the time has come, don’t be afraid
blow your mind let’s go mr. simple
blow your mind the time has come, you know you’re read

we are living in this world where annoying things aren’t just one or two, know that too
what is so hard about this? we just have to eat well, sleep well and do well too, that will do

if you’re mad, go meet your friend and release it by talking behind their backs (alright!) alright
if you’re distressed, sing a song, scream out loud and blow it away (alright!) alright, alright

look mr. simple, simple you are you are cool just like that
look miss simple, simple you are pretty just like that (s j call!)
look mr. simple, simple you are you are cool just like that
look miss simple, simple you are pretty just like that (s j call!)

dance is there any big deal about that thing called freedom? just get it get it
the joy of small deviations doong doong doong koong koong koong
do you wanna feel yourself living? just grab it grab it
talk about the dreams that my heart is running to doong doong doong koong koong koong
(because you naughty, naughty)

don’t worry now, good days will come next. leave serious stories behind
smile brightly for today, with your bright smile, everyone will be lightened up

look mr. simple, simple you are you are cool just like that
look miss simple, simple you are pretty just like that (s j call!)
look mr. simple, simple you are you are cool just like that
look miss simple, simple you are pretty just like that (s j call!)

let’s go, let’s go, let’s hurry and go, let’s go back when we are blocked. if it’s too troublesome you feel like dying, just for today let’s play first
anyway when this harsh world runs like hell, i’m the only one that is worn out. just wait, just save it, because your day will come soon

blow your mind go mr. simple
blow your mind the time has come, don’t be afraid
blow your mind let’s go mr. simple
blow your mind go mr. simple

source : http://yeppopo.wordpress.com (thank u…(^^,)v…)

Surprise…!!!!!

Agak kaget juga waktu pertama kali tahu teaser Mr.Simple dari Super Junior ini..he..he…penampilan personilnya berubah semua, beda banget dari Bonamana atau No Other kemarin…kostum juga full colour he..he..

tapi semua itu ga’ masalah juga…karena lagu ini T.O.P.B.G.T… waktu denger lagunya langsung suka aja…tapi mending aq denger lagunya via mp3 aja…biar ngga’ lihat tampilan mereka di video-nya..he..he..

Yang pasti….. love you…Super Junior…!!!!!!! (^^,)v

Bunga Citra Lestari – Karena Kucinta Kau

Posted in the lyrics... on August 4, 2011 by Andri

Jika ada yang bilang ku lupa kau
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku tak setia
Jangan kau dengar

Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau

Jika ada yang bilang ku tak baik
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku berubah
Jangan kau dengar

Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau…

Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau

Jika kau tak percaya pada ku
Sakitnya aku
Jika kau lebih dengar mereka
Sedih hatiku
Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau…

Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau

Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Kau tahu ku juga ingin denganmu
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau

Kalimat sederhana….

Pagi ini ga’ sengaja denger lagu ini nih… jadi inget…ini lagu yang kunyanyikan buat suamiku di acara resepsi pernikahan kami…he..he..

sebuah lagu yang pada saat pertama kali dengar langsung muncul dalam pikiranku “lagu ini harus kunyanyikan buat belahan jiwaku kelak”, karena menurutku…lirik dalam lagu ini mengungkapkan bahwa jika kita saling menyayangi maka kita juga harus saling mempercayai…bahwa kita akan selalu melakukan yang terbaik untuk belahan jiwa kita, dan dia tidak harus tahu kalau kita sangat mencintainya…karena cinta memang harusnya tanpa pamrih…iya kan..??? (^^,)

tapi kadang-kadang kalimat sederhana dari suamiku seperti “met bobo’ bunda”, “met maem ya…”, “hati-hati dijalan ya bunda”….merupakan ungkapan bahwa dia juga menyayangiku…he..he..

apa ruginya sih, kita mengucapkan “aku sayang padamu”, “kamu adalah yang terbaik” atau kalimat-kalimat romantis lain yang mungkin terdengar sederhana, tapi dari kata-kata tersebut dapat mengingatkan kita betapa kita dan pasangan kita sangat mencintai satu sama lain..

Jadi…jangan malas untuk mengungkapkan rasa cinta kita ya…

 

Michael Buble – What A Wonderful World

Posted in the lyrics... on July 20, 2011 by Andri

I see skies of blue, clouds of white
The bright blessed day
The dark sacred night
And I think to myself, what a wonderful world

I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
and I think to myself, what a wonderful world

The colours of the rainbow, so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shakin’ hands, sayin’ “How do you do?”
They’re really saying “I love you”

I hear babies cry, I watch them grow
They’ll learn much more than I’ll ever know
And I think to myself, what a wonderful world

All the colours of the rainbow, so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shakin’ hands sayin’ “How do you do”
They’re really saying “I love you”

I hear babies cry, I watch them grow
They’ll learn much more than ill ever know
and I think to myself what a wonderful world
Yes, I think to myself, what a wonderful world

Mensyukuri segalanya…

Ada kalanya kita sebagai manusia sering lupa untuk mensyukuri nikmat yang telah Allah berikan kepada kita…selalu bertanya-tanya kenapa kesulitan sering datang dalam hidup kita…

he..he..he…aq pun kadang-kadang juga merasakan hal seperti itu, bertanya kenapa masalah datang di saat yang tidak tepat, kenapa sulit untuk melakukan ini…itu…, kenapa ada orang yang membuat suasana kerja jadi ga’ nyaman…dan banyak lagi dech poko’nya…adanya badmood aja, merasa selalu berada dalam situasi yang tidak tepat, dan mencari – cari kesalahan orang lain untuk alasan ketidaknyamananQ….

kalau di ingat-ingat jadi nyesel juga merasa seperti itu, karena aq tidak bisa melihat sisi positif dari suatu keadaan…merasa terbebani dengan pikiran-pikiran negatif yang membuat aq selalu berburuk sangka pada semua hal…

setelah dirasa-rasakan..memang mengambil sisi positif dari suatu keadaan, walaupun sulit… adalah sesuatu yang menenangkan…,kita jadi bisa melalui hari-hari dengan nyaman…tanpa terbebani dengan hal-hal negatif, karena di balik setiap kesulitan pasti ada kemudahan  dan selalu ada rencana terbaik Allah yang disiapkan untuk kita.

dengan itu akan menjadikan kita mudah bersyukur dengan semua nikmat yang sudah kita dapat…semoga aq bisa menjadi seseorang yang akan selalu mudah bersyukur…

seperti saat ini…Alhamdulillah..Allah memberiku sehat, kehidupan yang nyaman, keluarga kecil yang bahagia, suami yang penyayang, putri kecil yang cantik, berada diantara orang-orang yang menyayangiQ dan aq memiliki banyak teman yang bisa Q ajak berbagi….

what a wonderful world…

 

thank 4 this link : http://www.4shared.com/audio/0LxTADsw/Micheal_Buble_-_What_A_Wonderf.htm

Doris Day – Que Sera, Sera (Whatever Will Be, Will Be)

Posted in the lyrics... on July 19, 2011 by Andri

When I was just a little girl
I asked my mother what will I be
Will I be pretty
Will I be rich
Here’s what she said to me

Que sera sera
Whatever will be will be
The future’s not ours to see
Que sera sera

When I was just a child in school
I asked my teacher what should I try
Should I paint pictures
Should I sing songs
This was her wise reply

Que sera sera
Whatever will be will be
The future’s not ours to see
Que sera sera

When I grew up and fell in love
I asked my sweetheart what lies ahead
Will there be rainbows day after day
Here’s what my sweetheart said

Que sera sera
Whatever will be will be
The future’s not ours to see
Que sera sera

Now I have children of my own
They asked their mother what will I be
Will I be handsome, will I be rich
I tell them tenderly

Que sera sera
Whatever will be will be
The future’s not ours to see
Que sera sera

What will be, will be
Que sera sera…

*

Que sera, sera by Doris Day

Whatever will be, will be…

What a nice song…

sebenernya aq baru tahu judul lagu ini dari suamiQ…dulunya pernah denger sih, tapi ga’ pernah tahu apa judulnya..he..he…

setelah tahu judulnya baru penasaran sama artinya…Que sera, sera (whatever will be, will be)…dari hasil surfing internet, ternyata lagu ini udah lumayan lama juga ya, buat sountrack film Alfred Hitchcock tahun 1956….hadew…belum lahir nich..

lagunya sederhana banget, bisa buat pengantar tidur putri kecilQ…tapi…maknanya dalem juga…

saat kita bertanya-tanya tentang masa depan kita, apakah akan sesuai dengan keinginan kita atau tidak, apakah akan menyenangkan atau tidak…

kadang-kadang aq juga sering berpikir seperti itu, apakah kelak aq bisa menjadi bunda yang terbaik untuk putri kecilQ?, menjadi istri yang baik untuk suamiQ? dan menjadi anak yang terbaik untuk orang tuaQ?…

semua orang pasti berharap segalanya yang terbaik untuk dirinya, mengharapkan semua keinginannya akan terwujud…tetapi terkadang…manusia hanya bisa berusaha dan Allah yang akan menentukan akhirnya…namun apa salahnya jika kita berusaha untuk mendapatkan yang terbaik, tidak menyerah untuk meraih semua yang diharapkan…

betapa indahnya jika semua harapan kita akan terwujud, tetapi….saat ada kalanya harapan tidak terwujud, penyesalan tidak akan datang menghampiri karena kita sudah berusaha yang terbaik….Allah selalu punya rencana terbaik untuk kita.

harapan yang tak terwujud itu, Allah akan menggantinya dengan sesuatu yang lebih indah…keep smile…(^^,)…

picture by http://www.exa-studio.com/laviji (nice pic)

Human Nature – Eternal Flame

Posted in the lyrics... on July 14, 2011 by Andri

Close your eyes
Give me your hand, Darling
Do you feel my heart beating?
Do you understand?
Do you feel the same?
Am I only dreaming?
Is this burning an eternal flame?

I believe it’s meant
to be, Darling
I watch you when you are sleeping
You belong with me
Do you feel the same?
Am I only dreaming?
Or is this burning an
eternal flame?

Say my name
Sun shines through the rain
My whole life so lonely
You come and ease the pain
I don’t wanna lose this feeling
Ooooh…

Say my name
Sun shines through the rain
My whole life so lonely
You come and ease the pain
I don’t wanna lose this feeling
Oooh…

Close your eyes
Give me your hand, darling
Do you feel my heart beating?
Do you understand?
Do you feel the same?
Am I only dreaming?
Or is this burning an
eternal flame?

Close your eyes
Give me your hand, Darling
Do you feel my heart beating?
Do you understand?
Do you feel the same?
Am I only dreaming?
Is this burning an eternal flame?

Close your eyes
Give me your hand
(Give me your hand)
Do you feel my heart beating?
(Do you feel, Do you
feel my heart)
Do you understand?
Do you feel the same?
Am I only dreaming?
Is this burning ….. ?

Lagu pengantar tidur Buah HatiQ…

Sebenarnya, sudah lama aq punya kebiasaan menyanyi dimana aja, kapan aja, sesuka hati..he..he.. termasuk waktu aq sedang hamil. Aq sering menyanyikan lagu-lagu buat calon bayiQ… Seneng banget rasanya waktu dia mulai gerak-gerak ketika Qnyanyikan lagu ini..

Eh ternyata lagu ini kebawa waktu bayiQ sudah lahir…dia suka sekali dengar lagu ini…kalau ditimang sambil dengerin lagu ini dia pasti langsung senyum-senyum dan ketawa-ketawa..he..he..

Kalau dia mulai rewel mau tidur,dinyanyiin lagu ini aja…pasti langsung bobo’…

Emang bener-bener lagu yang enak didengar nich…

Jordin Sparks – One Step At A Time

Posted in the lyrics... on January 22, 2009 by Andri

Hurry up and wait
So close, but so far away
Everything that you’ve always dreamed of
Close enough for you to taste
But you just can’t touch

You wanna show the world
but no one knows your name yet
Wonder when and where
and how you’re gonna make it
You know you can if you get the chance
In your face as the door keeps slamming
Now you’re feeling more and more frustrated
And you’re getting all kind of impatient waiting

We live and we learn to take
One step at a time
There’s no need to rush
It’s like learning to fly
Or falling in love
It’s gonna happen and it’s
Supposed to happen that we
Find the reasons why
One step at a time

You believe and you doubt
You’re confused
you got it all figured out
Everything that you always wished for
Could be yours, should be yours, would be yours
If they only knew

You wanna show the world
but no one knows your name yet
Wonder when and where and how you’re gonna make it
You know you can if you get the chance
In your face as the door keeps slamming
Now you’re feeling more and more frustrated
And you’re getting all kind of impatient waiting

We live and we learn to take
One step at a time
There’s no need to rush
It’s like learning to fly
Or falling in love
It’s gonna happen and it’s
Supposed to happen that we
Find the reasons why
One step at a time

When you can’t wait any longer
But there’s no end in sight
when you need to find the strength
It’s the faith that makes you stronger
The only way you get there
Is one step at a time

Take One step at a time
There’s no need to rush
It’s like learning to fly
Or falling in love
It’s gonna happen and it’s
Supposed to happen that we
Find the reasons why
One step at a time

One step at a time
There’s no need to rush
It’s like learning to fly
Or falling in love
It’s gonna happen and it’s
Supposed to happen that we
Find the reasons why
One step at a time

jordin

Melangkah….

Kemarin ada temenQ yang nanya’ ke aq… dia bingung dengan pekerjaannya sekarang  (bingung antara tetap bekerja atau mengundurkan diri suatu saat nanti).  Kadang aq juga ngalami hal seperti itu, bingung untuk menentukan apa yang harus Qlakukan untuk menjemput masa depanQ. Inginnya sich tidak ada halangan sama sekali dalam mencapai satu tujuan, tapi suatu saat mungkin terjadi pilihan yang harus membawa kita ke tujuan yang lain.

Mungkin kita sudah “nyaman” dengan rutinitas yang kita jalani saat ini, tapi tak ada salahnya mencoba melangkah ke rutinitas baru. Siapa tahu rutinitas baru itu akan membuat kita “sangat nyaman”.

Jadi…

Moga kita selalu mendapat petunjuk terbaik dalam setiap langkah, dan yang pasti jangan takut untuk melangkah “one step at a time”…